Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

Papillär cancer

Kategori: Sköldkörtelcancer

lika bra att ta ordet i munnen

idag fattar jag inte alls att det faktiskt har hänt, helt knas.. jobbade ltie på att dricka lite extra mycket igår för att kunna bryta ihop lite lättare, men icke.. det enda jag kände va skallebank när ja vakna imorse.. är nog lite svårt att ta in helt enkelt

vad är det nu som egentligen hänt på min lilla resa 8 månader senare?

PC påvisar misstanke om Hurthlevellstumör och excision av förändringen tillrådes för en kategorisk analys. Remiss skrives till kirurg för operativ åtgärd.

mm o sen opererades jag.. efter 2 månader kom svaret att det var cancer i tumören.. och läkaren pratade återigen om hurthlecellerna.. men då får jag inte ihop det

Kirurgi kan följas med radioaktivt jod. Radioaktivt jod fungerar inte lika bra för Hurthle cell cancer som det gör för follikulär cancer, eftersom Hurthle cellerna är mindre benägna att "ta upp" radioaktivt jod och därefter förstöras av det. Men det är väl tolererat behandling och kan vara till hjälp i vissa fall - allt om detta har jag skrivit ---> här

varför ska jag få denna behandling med jod om nu dessa celller inte kan ta upp det?
min optimism slogs just lite till backen.. får tjöta lite me läkaren igen imöra

Kommentarer

  • Elvira säger:

    Jag tycker att det är lite svårt att göra en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin sida!

    2012-03-19 | 00:59:32
    Bloggadress: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här: