Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

åter på US.Linköping

Kategori: Sköldkörtelcancer

och denna dag var jag så trött så trött, ville absolut INTE sätta mig i bilen och köra från norrköping för att vänta hela dan.. men nu ör jag här iaf.. sitter i ett café på sjukan och har hunnit med provtagning samt ett snabbt besök på nuclearmedicin. jag är här idag för att göra "förhoppningsvis" sista undersökningen på ett tag, en 123 scintigrafi (Klicka här)
och för er som undrar så är det inte krångligare än som ex. så här: 08:15 provtagning 08:30 injektion av en lägre dos radiojod se på film eller dricka apmycket kaffe alt. blogga om det 11:00 dags att skölja igenom kroppen med citron och vatten för att det radioaktiva inte ska stannan i spottkörteln eller strupen. dags för röntgen ca 1½ timme. klart aa så ser min dag ut.. måttligt skojj
och bara för att jag blev så chockad o intresserade när min sköterska igår berättade om kostnaderna för oss patienter så kommer jag här med lite mer onödigt vetande! står i grundpris ca. (Klicka här)
Tyreoideascintigrafi, 99m-Tc 2 600 Tyreoideascintigrafi, 131-I, S 2 300 Tyreoideascintigrafi, 131-I, P 2 700 Tyreoideascintigrafi, 123-I med thyrogen 8 500 <-- jag idag Tyreoidea, upptagsmätning 2 500 Tyreoidea, suppressionstest 2 500

Kommentarer


Kommentera inlägget här: