Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

kall vandring ner till vårdcentralen

Kategori: Sköldkörtelsjukdom

brr.. verkligen skitkallt idag..  pratade me karl som gick till jobbet vid 5, men då hade det visst bara varit -4, iaf -10 nu. Hoppas hoppas provsvaren hinner komma fram o allt löser sig nu! *krossing my fingers*

uppdatering

hoppades på att jag skulle få se ut såhär



men nej

vad var det jag sa... fick jag gå på promenad iaf.
kom till VC och möttes av trevlig personal som vanligt.. innen på provtagning rynkar sköterskan ögonbrynen o säger: du.. har du en bokad tid snart hos kirurgen för i sådana fall kan vi ha ett litet problem.. vänta ska kolla en sak.. så försvann hon iväg för att ringa ett samtal.. det visade sig att ett av proven måste vidare på analys inom en timma efter provtagning. då vårdcentraler vanligtvis itne själva har den dyra utrustningen använder de sig av en frysprocess och skickar provet vidare.. men nästa lab skulle stänga inom en kvart.. det är ju ändå fredag!
suck.. försökte jaga efter kirurgen på US men som jag redan visste är telefontiden över för längesen. skickat mejl iaf.. får se om det blir nån inskrivning eller inte på måndag..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: