Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

Nyopererad & lite klen

Kategori: Sköldkörtelsjukdom

allt gick bra som tur var.. jag var ju som sagt jäkla rädd för att det skulle hända nått eftersom det brukar gå så för mig, men allt gick så bra så... me tanke på att jag bara sov 3 timmar natten innan gjorde också att jag kunde sova bort mestadelen av dagen violket var skönt, för värken va ganska påtaglig..

middagen med vännerna va så otroligt mysig!! helt galet va trevligt de va, tack! tog bort nervositeten osså :)

eftersom jag var första patient ut skulle jag få prata me läkaren under eftermiddagen om att möjligen få åka hem

pappa skjutsade upp mig till linköping vi 6 på morgonen, halv 7 klev jag in på avdelningen och blev beordrad att hoppa in i duschen och tävtta mig me den jäkla uttorkande tvålen igen, haha knöt ihop den snygga sjukhusskojrtan fel så sköterskan skrattade medan hon knöt om den på väg tillbaka till rummet, tur att de inte fanns unga snygga grabbar på avdelningen som hon sa. sen fick jag lägga mig i sängen igen o vänta på att nästa sköterska kom in o gav mig namnbricka, lite piller i en burk, mestadels smärtstillande. känner när ja skriver att jag fortfarande inte har koordonationen igång, skriver fel hela tiden. sen blev jag nerkörd till kirurgen, där fick jag vänta en sådär 15 minuter, fick lite dropp o de satte kanyl eller vad de heter.. väl inne hos kirurgen var alla så lättsamma de va skönt, de skojja me varande o fick mig att skratta till ja somnade, vilket gick jäkla fort, att bli sövd var verkligen ingen big deal. plötsligt var det en röst som sa hallå johanna, o jag svarade me något i stil med hej på er haha (hade comhem reklamen me judith o judith i huvudet) fick ut mina första krassliga ord o jag hade ont, fick morfin o somnade om, blev väckt igen och fick panodil somnade om, väckt igen om smärtan somnade om, blev återigen väck om att gå på toaletten, ja sa att de kunde vänta lite o somnade om, vaknade till sist o blev körd till toaletten o förvånad var jag för efter att ha fått lite yrsel när ja reste mig upp så var det inga problem att gå på toaletten själv, gick ut o hoppade i sängen igen och fick åka tillbaka till uppvaket, somnade om. sen blev jag hämtad upp till avdelningen, fick lite nya piller o somnade om igen, va helt väck och när jag slog upp mina ögon satt min älskling o tittade på mig me stora ögon, tror han tyckte lite synd om mig.. efter snack med läkaren så skulle jag prova att äta o dricka o eftersom de gick bra så åkte vi hem runt 7. la mig i soffan hemma o somnade igen ganksa fort, men fan vilken smärta jag hade imorse, speciellt när jag glömde bort att ja opererats och snabbt tog i för att resa mig upp, huden stramar ganksa bra rung halsen om vi säger så, la mig snabbt o torkade bort en tår haha gick itne att somna om efter det, men panodil o panocod ska nog hjälpa lite. sen ska vi iväg till syrran o fira nyår, ja lär sova i stunder där men så får det vara osså.



har en svulllen blåtira på bröstet som jag inte fattar vart den kommer ifrån, men antar det e nån blödning eller så
plus en svullen dubbelhaka, varför den e svullen vet jag inte heller.. allt är jäkla ömt just nu men man mår mycket bättre än vad jag trodde



om ni ska operera er i halsen så va inte förkylda så ni måste hosta, fy fan vad ont de gjorde men de blödde inte allt för mycket som tur va, bara lite som syns. ska försöka jobba mig in i duschen nu
Gott nytt år på er!!

Kommentarer

  • Blomster säger:

    Hög igenkänningsfaktor på ditt inlägg, så roligt att höra att allt gått bra och att du trots trötthet o ont ändå mår bra! Hör av dig om du undrar nåt, Gott nytt år! kram

    2011-01-01 | 01:18:00
  • Flintan säger:

    Tack för omtanken! kramar

    2011-01-01 | 13:42:39
  • Malin säger:

    hur mår du nu då? ja va till läkaren idag och pratade om eventuell operation... lite nervös..

    2011-04-04 | 14:18:25
    Bloggadress: http://whatsonmymindrightnow.blogg.se/
  • Flintan säger:

    hej Malin! du ska inte vara nervös inför en eventuell operation, jag har ju nu opererat mig ännu en gång och jag tycker det gått jätte bra, det var itne lika farligt som jag tidigare trott. så oroa dig inte!!

    2011-04-05 | 13:10:52

Kommentera inlägget här: