Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

Provtagning.. men hur tänkte dom nu?

Kategori: Sköldkörtelsjukdom

fick ju samtalet om att det var inplanerad operation och diverse som skulle göras innan..
men! jag skulle få remiss skickad hem till mig omgående för att kunna ta prover och ha svaren tillgängliga till US på måndag, detta fick jag idag. men eftersom postgången e något försenad i detta väder kom den försent, labbet stände halv ett... jag får alltså gå och ta prover imorgon bitti och helt enkelt hoppas på att det hinner skickas och komma fram tidigt måndag..

icke så troligt.. men iaf..

eller så ombokar jag, får prata med VC imöra helt enkelt. Remissen innehäll mer än vad jag väntat mig förresten.. fick det pappret som finnes inne på lab i vanliga fall, där klistermärkena med streckkoder till provrören sitter.. haha undrar om jag kan låta bli att pilla bort klistermärkena AKUT eller SMITTFÖRANDE.. sticker i fingrarna 

Fler prover denna gång, antar det har att göra med narkos osv..

Hematologi
- Blodstatus
Koagulation
- P-APTT
- P-PK
Kemiska rutinanalyser
- P-natrium
- P-kalium
- P-kreatinin
Hormoner och tumörmarkörer
- S-TSH
- S-fritt T4
Övrigt
- S-calciumjonaktivitet 

antikropparna var ju enligt läkarna ingen idé att vidareutreda nu eftersom operationen av tumören ändå är nödvändig, det får bli efter nyår.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: