Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

snart jul

Kategori:

de e ehelt galet! o jag som brukar hinna vara helt tossig dagarna inann jul o sysselsätta mig me pyssel o bak varje dag flera veckor innan. men i år, pang, så var det nästan jul! har iallafall hunnit med lite idag

satte kl på 7 så då var det lagom me en kopp te till julkalendern tss (ja jag är 25 år) sen började baka bröd som jag planerade göra igår, men det blev alldeles för sent.. under jäsningen passade jag på att göra marmelad till mina nära o kära.. känner dock pressen lite.. har under vissa år brassat på så mycket med små julklappspaket innehållande föera olika tryfflar, godisar, kakor, syltar etc.. det tar en jäkla tid att göra allt ska jag säga för att itne tala om själva inslagningen av alla små delikatesser.. men såååå värt de, älskar att ge bort sånt till mina gullisar i släkten, känner mig jäkla uppskattad :)








brödbaket blev asbra, bäste receptet ever.. snodde receptet från min faster många somrar sedan emn aldrig provat det, ett riktigt röra-ihop-recept, perfekt när man itne orkar knåda o det fick mycket väl godkänt under kvällens provsmakning av joppan o karln min



chokladmint kola, smakar lite som ako-kolorna, askanon. men jag måste lära mig att skriva ner recept när jag komponerar egna nya sorter.. konsistensen blev perfekt helt utan tillsats av glukos.. men måstten vetefan hur det var



slutet gott.. allting gott.. men tar nog paus idag, eller iaf under dagen me att slå in de sista klapparna..



oh tänk om vi bara hade haft en gran att ställa alla delikatesser under :(

ps. joppan.. (min enda läsare) haha glöm inte klappen som ska me till sthlm!

Kommentarer

  • Joppan säger:

    Hahahahha, nej jag ska inte glömma den, den ligger i tomte säcken som ska me :D

    2010-12-24 | 11:12:52
  • Joppan säger:

    Hahahahhaha, neej jag ska inte glömma den, den ligger redan i tomtesäcken som ska me :d

    2010-12-24 | 11:14:09

Kommentera inlägget här: