Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

Äntligen, tack för remissen! Struma bye bye

Kategori: Sköldkörtelsjukdom

Jepp nu händer det äääntligen grejer! idag damp remissen till kirurgmottagningen Endoktrin ner i brevlådan. Bra det för det var inte långt kvar innan jag tänkt börja ringa o hetsa om denna lilla papperslapp. Men snacka om att bli häpen när det står: utför provtagning inför operationen v 43 (alltså nästa vecka) och datum för operationen 9:e november. Nu går det hett om husknutarna, flintan ska bli av med sin struma. Eller ja, knölen, tumören, struman vad man nu säger. Enligt min egen analys om vad jag egentlgien är för sjuk, så kan det då betyda att jag 1. inte kommer att ha "struma" efter operationen och 2. jag kommer endast ha den kvarstående sjukdomen hypotyreos, eller ja hashimotos. Hur denna omvandlas har jag fortfarande inte förstått.

Glad är jag iaf, någon har tagit tag i mitt fall och någonting kommer äääntligen att hända, även om jag inte ser fram emot operationen i sig. Undrar bara hur lång tid det kommer att ta för journalkopierna att dimpa ner i lådan, det är frågan. Vill ju gärna hinna snacka med en läkare om allt som varit. Jag har ju fortfarande inte fått några svar eller förklaringar.

Men verkligheten visar - jag tar nu ett kliv i rätt riktning!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: