Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

hur var det egentligen allt började?

Kategori: Sköldkörtelsjukdom


det var i juni månad detta år. en skön dag ute på landet. låg o solade på rygg när morsan gick förbi mig. - du, har du haft den där knölen på halsen länge? - eh vilken knöl svarade jag.     Efter lite diskussion kring struma och det faktum att såväl mamma (giftstruma) och pappa (struma) mycket möjligt kan ha låtit sina sjukdomar ärvas av mig, struma är ärftligt, så fick jag lova att slå en signal till en doktore för att kolla upp att fallet inte är detsamma i mitt fall.
bakåtlutad syns knölen mer (synlig på höger sida sett fårn mig
inte konstigt morsan reagerade. knölen som sitter på högersida (från mitt håll sett) var ju ganska tydlig men hur lätt är det att se sig själv och hur man ser ut på halsen i bakåtlutat läge? det händer ju inte helt enkelt, så tack mamma!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: