Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

kvällsgoogling och funderingar

Kategori: Sköldkörtelsjukdom

B-Hb 135
B-SR 4
P/S-Kreatinin enz. 60
S-Ak mot thyreoid. rec <1
S-Anti-TPO 561 (<- vad jag fattat visar detta på hashimotos)
S-Fritt T4 12,9
S-TSH 2,2

Normala referensvärden på sköldkörteln:
TSH - högst 2,5 (Inte uppåt 3-4 som vissa har som normalvärde, anser doktor Bo Wikland.)
Jag hade: S-TSH 2,2, då verkar det kanon
T4, fritt, 9-22 pmol.
Jag hade: S-Fritt T4 12,9, det verkar kalas
T3, fritt, 2,5 - 5,6 pmol.
Fick det aldrig testat

För att se om autoimmun sjukdom finns i botten, kan ytterligare ett test göras för att se förekomsten av antikroppar.

Normalvärden för antikroppar:
TPOAK
ska ligga under 5,6
Jag hade: S-Anti-TPO 561, det verkar INTE kalas
TgAK ska ligga under 4,8
Fick det aldrig testat

Vad kan jag konstatera? Ja.. att jag inte har blivit klokare.. men känner mig så nedstämd så ja letade efter positiva historier gällande struma hashimotos operationer mm,. men icke.. nää såklart så är det massor människor därute som blivit fel behandlade, kännt sig illa behandlade av vården och det värsta av allt, helt enkelt inte trodda på eller lyssnade på.. lider med dem alla.. det lilla problemet som jag känner inom mig är då, hur ska fan jag lyckas nå ut till en läkare som kan kämpa för att hjälpa mig.

Det liksom per automatik hos mig, en inbyggd röst som artigt säger -jo tack det är bara bra, om någon frågar dvs. och om jag bestämt mig och tagit mod till mig att nu jävlar, nu ska jag säga vad jag verkligen menar, tycker och mår, nä då kläcker jag ur mig nått av de små pestiga sakerna jag som så ofta är frustrerad över. jaa.. till och med till läkare (det finns ju alltid dem som har det värre OCH vad är det som egentlgien säger att mina åkommer är "jobbiga" och något "lidande"  om någon annan skulle uppleva just detsamma.. just det, det är en lurig fråga.. Trött är jag iaf.. trött trött trött tröööööööött.. min knä ballade ur igår också, vanliga knäppningar och låsningar var inte tillräckligt hardcore tydligen.. så.. aa..


Kommentarer


Kommentera inlägget här: