Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

provsvar och lablista

Kategori: Sköldkörtelsjukdom

så kom posten och karlstad (som så varit hela tiden) har som utlovat skickat hem kopia på journalen, för andra gången bör tilläggas. Varför funkar itne vården bättre här? men eftersom jag gav bort min kopia till läkaren sist, som inte skrev in allt i nya databasen (pucko) så har jag värdena på nytt. Geniala jag tänker direkt: spara spara spara och vart är det inte bättre än här..

2010-07-13

B-Hb 135
B-SR 4
P/S-Kreatinin enz. 60
S-Ak mot thyreoid. rec <1
S-Anti-TPO 561 (<- vad jag fattat visar detta på hashimotos)
S-Fritt T4 12,9
S-TSH 2,2

svar på prover... bla bla bla... patienten är än så länge euthyroid med bra värden på TSH, fritt T4 men har anti TPO på 561 vilket är på en sådan nivå att det med största sannolikhet komemr leda till hypofunktion... bla bla.. sätter in levaxin vilket sannolikt måste höjas succesivt. bla bla remiss för punktion av systa.. bla bla pat ska flytta därför viktigt med utredning innan dess.. blabla. vore tacksam om PAL kunde kontakta pat för att diskutera eventuell höjning av levaxindosen, beroende på nya provsvar.. blabla

nä fortfarande ingen diskussion, ingen kontakt eller nya svar.. frustration är ordet!!!

eftersom vårdcentralen förra månaden slarvade och tog fel prover så blir det till att vänta och se vad de nya proverna från nya stället visar denna vecka. skiter egentligen i vad de visar men nu när jag blivit tillsagd att operation är nödvändigt, så känns det ju skitlöjligt att inte veta vad exakt det är som är fel på mig! mina symptom och hur jag mår har ajg självklart koll på, men VARFÖR.. aa det återstår att se

Kommentarer


Kommentera inlägget här: