Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

Operation 2, del 3

Kategori: Sköldkörtelcancer

1 - skaffa er en bra sjukförsäkring (hjälper ekonomin lite) jag har länsförsäkringar
2 - studera inte samtidigt som ni får cancer (om ni behöver hjälp av FK)
3 - håll modet uppe 
4 - säg rätt ut till de närstående hur läget faktiskt ligger till, och hur du känner.. på riktigt
5 - försök ha det stabilt me sambo, make/maka eller pojk/flickvän (för resten äter upp så jävla mycket onödig energi)

Kommentarer

  • Mona (Blomster) säger:

    Bra tips du punktat, men visst är det svårt att förklara och vara ärlig med hur man mår?! Jag känner verkligen igen punkt fem, man blir liksom en annan person. Den närmsta känslan det går att likna vid är typ att man har konstant pms... Hur mår du nu efter op? Håller mina tummar för dig, kram

    2011-04-09 | 20:13:40
    Bloggadress: http://varmafilten.blogspot.com
  • Anonym säger:

    hej vännen! jo, kände att jag behövde få ner det hela i ord.. haha pms, aa den stämmer gött. det e rätt okej nu efter, det är nog mest den psykiska biten som e lite besvärlig.. mitt liv tog ett steg i fel riktning, men det e la bara att köra på. hur mår du själv? har du rätt dos på mediciner och så nu? kram

    2011-04-12 | 13:45:00
  • Mona (Blomster) säger:

    Jo, jag tror att dosen är den rätta nu. Sover skapligt på nätterna iaf, går även bra med den sovande jouren på jobbet. Skönt! Men tålamodet svajar en del ibland. Tror lite semester från vardagen kan bota det, -åker till fjälls om några dagar! :) Hur ser våren ut för dig då? kram

    2011-04-16 | 15:09:45
    Bloggadress: http://varmafilten.blogspot.com
  • Flintan säger:

    oh vad gött o höra!! för dosen ska ju vara ganksa svårinställd om jag förstått det rätt. jag får nu 125 i levaxindos men har sånna svettningar till o från så det känns som klimateriet (tror jag) hehe. ja lite ledig tid o avkoppling gör dig nog susen får vi hoppas :) vet itne riktigt hur min vår ser ut.. lite behandlingar o sen blir det väl till att försöka charma en arbetsgivare som vill anställa mig trots mitt "tillstånd" bryt inga ben nu o ha en underbar resa! kramar

    2011-04-18 | 12:07:32

Kommentera inlägget här: