Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

Efter att du har fått beskedet cancer

Kategori: Sköldkörtelcancer

När man har fått ett besked om att man har en cancersjukdom är det vanligt med att man känner sig chockad, ledsen, arg, och förvirrad. Det är ett normalt sätt att reagera. Det är svårt att minnas vad doktor sa och det kan ibland vara nödvändigt att få informationen upprepad.

Karolinska

Du har kanske fått reda på av din doktor att provet du har tagit innehöll cancerceller. Läkaren kanske inte är insatt i hur din behandling kommer att se ut, kanske behövs det fler undersökningar för att den doktor som ska behandla dig ska bestämma vilken behandling som är bäst för just dig. I de allra flesta fall är cancer en långsamt växande sjukdom. Det finns tid att kartlägga sjukdomen för att man därefter ska kunna behandla på ett optimalt sätt. För dig innebär det en tid av väntan. Det är svårt att veta att man har en allvarlig sjukdom men inte veta vad som kommer att hända.

Det finns många sätt att behandla cancer på.

Kommentarer

  • Mona (Blomster) säger:

    Hur går det för dig? Fått veta något mer om vad du ska göra för behandling? Och hur går det med ditt ärr? Jag håller mina tummar för dig, kram

    2011-02-26 | 22:55:32
    Bloggadress: http://varmafilten.blogspot.com
  • Johanna säger:

    hej Mona och tack för omtanken! jag har legat i influensa några dagar nu, helt väck, så jag har kännt mig riktigt sjuk på riktigt nu. fy fan. ärret har läkt super fint, jag önskar jag kunde få ha kvar det som det är men nu kommer de ju snitta upp det igen o göra det större :( ska operera bort resten av skörteln den 24:e mars och efter det få aktivtradiojodbehandling.. vet inte så mycket mer ännu.. har fortf inte pratat med med avdelningen sen jag fick beskedet, jag har nog skjutit på det o sen blev jag för sjuk för att ringa. men nu måste jag nog ta tag i det. hur mår du med hälsan o allt nu? stor kram

    2011-03-01 | 12:27:50

Kommentera inlägget här: