Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

Radiojodbehandlingen. dag 2

Kategori: Sköldkörtelcancer

nää frortfarande inget som är varken nytt eller spännande.. mycket tv har det blivitt, 2 filmer.. lite tidningar och en ordäntlig manikyr.. ska snart hoppa in i duschen o lägga ansiktmask

trodde jag skulle bli lite översocial härinne men det är mer tvärt om.. har ingen lust att snacka i tele alls.. skriva går dock bra.

jag är inte så känslig me vad jag stoppar i mig o det var nog många år sen jag tackade nej till nån mat, men fan vad vissa grejer här smakar skit.. ex omelett medsupertjock geleig vitsås o dagen kroppkakor.. kokt deg.. nej tack

kom på att läkaren snackade igår om de framtida proverna att det brukar funka med blodprov.. men hon sa att det provet jag gjort inte varit tillförlitligt på grund av att (vad det nog hette) thyroglobinantikroppar som är för höga vilket gör att de jobbar emot de andra.. så det blir röntgen för min del och läkaren ville inte chansa.. hur många röntgen får man göra egentligen inom vissa tider? hur som haver.. då är man under koll iaf..

varit lite besviken på min man.. men han vet väl inte hur han ska bete sig.. e glad att oäronen daltar me mig lite extra iaf.. som om jag vore liten igen :)

uppdatering

en supersöt sköterska va nyss inne o hälsade på.. hon är ansvarig för mig och tyckte det var viktigt med lite mänsklig kontakt.. hon sa det jag befarade, att det handlar om okunskap.. 2 meter ifrån en kort stund gör inte att man utsätts för strålning.. va söt hon var :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: