Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

lite bild update på ärret

Kategori: Sköldkörtelcancer




Så här ser mitt lilla ärr ut nu 3 månader senare efter förra operationen, när endast högra delen avlägsnades. Det är synd och skam o veta att det kommer att bli betydligt större och antagligen fulare också för den delen. Men men sånt e livet. Cancer vid 25 års ålder va väl kanske lite väl otippat, men nu är läget som det är.



Här är min nya cancernalle som han så fint blivit döpt till, han får hänga me till sjukan bara för att. Min underbara vän skickade ett uppmuntrande paket till mig med en fin hälsning, chockladkola o denna lilla parvel, (det är visst ett får) som man helt underbart kan värma i micron, tiptop!! Du e så fin min vän <3




Kommentarer

  • Madd1sh säger:

    Hej!

    Jag fick mitt besked dagen före jag fyllde 26 (28 januari 2013) och opererades 2 dagar efter min födelsedag. Har genomgått ytterligare en operation och ska nu får radioaktivt jod. Hur har allt gått för dig och hur mår du nu?

    Mvh Madelene

    Svar: oh det blev ingen vidare födelsedag det hör jag det.. men allt gick bra? o det är ju ändå skönt att allt gick så fort så att du slapp all väntetid.. hur e det med dug idag o vad var det för sort du åkte på? det har gått jättebra för min del.. det tog ett tag innan jag var fri från de taskiga cancercellerna men för ca 3 veckor sedan fick jag beskedet att jag är fri från dem :) så nu väntas bara kontroller i 5 år.. men jag anser mig vara frisk!
    flintans.blogg.se

    2013-04-26 | 11:49:24
    Bloggadress: http://attlevatillsammans.blogg.se
  • Madelene säger:

    Hej! Jag förklarades frisk i Juli men började få ont på halsen under hösten, så jag undersöktes och förklarades frisk ytterligare en gång. Så jag får nog acceptera mig som frisk :) Däremot har jag en väldig koll känner jag, om allt inte känns som vanligt. Då är jag på min vakt. Min medicin är dock ej färdiginställd så jag är fruktansvärt trött och somnar alldeles för lätt. Har även fått kalciumbrist som gör sig påmind då och då trots medicinering. Tycker trots allt att jag mår bra och har inte riktigt upplevt att det tagit så hårt på mig som det borde (än?). Hur känner du efter allt som hänt?

    Jag hade papillär utan spridning. 2 operationer, och radiojod. Hur hade du det?

    Min nästa kontroll är om 6 månader. LÅNG tid tycker jag ^^,

    2013-09-26 | 23:57:47
    Bloggadress: http://attlevatillsammans.blogg.se

Kommentera inlägget här: