Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

lite gråtmild - Min resa

Kategori: Sköldkörtelcancer

en får tacke o bocke för en har så fina vänner.. nu har jag fått hjälp till en kurator i norrpan.. lika bra det.. kändes lugnt o prata me henne i telefonen men det räckte med att lägga på så rann tårarna.. lite skönt.. det händer ju inte allt för ofta..

Min story kring min sjukdom i korthet

25/6   Mamma uppmärksammar min knöl på halsen
7/7     Kontaktar (VC) Karlstad - läkare har semester
13/7   Undersökning av knöl (VC) Karlstad + provtagning
16/7   Kontaktas ang provsvar (S-Anti-TPO 561) diagnos hashimotos - påbörjar levaxin 
9/8     Remiss skickas vidare till (Öra-näsa-hals) Norrköping
20/8   Flyttar till Norrköping
6/9     Undersökning (Öra-näsa-hals) Norrköping
10/9   Konsultation provsvar (VC) Norrköping
20/9   Punktion av knöl på hals (Linköping)
11/10 Undersökning läkare (Öra-näsa-hals) Norrköping
9/11   Konsultation läkare (Kirurgen) Linköping
13/12 Info. kring sköldkörteloperation
30/12 Operation 1. Högra sköldkörtelloben tas bort
18/2   Kirurgen. Fick diagnosen cancer
24/3   Operation 2. Total thyreoidektomi
5/5     Träffade läkare på onkologen. Hon ska vara en av de bästa i sin elit. Info behandling
7/5     Sluta med levaxin
8/5     Börja med liothyronin
17/5   Träffade kirurgen. Genomgång av op. samt framtida behandling
24/5   Sluta helt med medicin
7/6     Träffa kurator
8/6     Läggas in för radiojodbehandling
14/6   Röntgen. Får därefter veta om det spridit sig vidare eller ej  

Fan vad jag blir arg över att se det hela på pränt såhär!!! Seriöst! Ett år!????? O då står inte alla provtagningar med.. STÖRT är vad det är!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: