Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

it's never over, until it's really over

Kategori: Sköldkörtelcancer

ja denna eviga väntan.. jag visste redan innan att jag inte skulle få höra det jag ville.. men jag försökte vara positiv.. jag har verkligen lagt manken till att bita ihop vad gäller allt i mitt liv just nu men det är inte så jäkla lätt alla gånger.. speciellt inte när ens farhågor blir bekräftade om och om igen.. som ett brev på posten ( ordagrant menat) kom så tillslut under v 36 ett brev från onkologen. vart tog samtalet vägen som jag skulle få efter kirurgens och onkologens konsultation kring mitt fall? tyvärr har man ju varit med i svängen fram och tillbaka i över ett år nu och har därmed lärt mig följande: Får jag ett samtal av en läkare, positivt svar. Får jag ett brev med posten med en kallelse till läkarsamtal, negativt svar.. Min tolkning är att jag ska få ännu en behandling..
Jag vet att jag går omkring med cancer fortf, men det blir mer påtagligt att jag faktiskt har cancer när jag blir kallad till nya saker..

så kan det va.. så har det varit.. så kiommer det att var..

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej fina du!

    Vill bara berätta att även jag har fått samma diganos som du och kommer att genomgå min första operation på måndag på KS. Jag har följt din blogg ett tag då jag själv varit under utredning... Idag var en chock och som sagt, operation sker på måndag på KS. Jag har dock till skillnad från dig haft symptom sedan början av juli och det säger mig att det är den aggressiva varianten som jag har... Jag är livrädd för spridning till skelett och hjärna. Jag är en tvåbarnsmamma på 43 år och naturligtvis livrädd för att gå ifrån mina barn... Solen skiner men allt är kaos! Du får gärna skriva till mig om du vill, jag tror jag behöver ditt stöd! KRAM och som alltid lycka till!

    2011-09-16 | 17:34:42
    Bloggadress: http://westerhus.blogspot.com
  • Flintan säger:

    Vännen! Ta ett djupt andetag.. ALLT KOMMER ATT ORDNA SIG! Det kommer att bara en jobbig resa hur lång eller kortvarig den än nu blir, men det kommer att bli bra, på ett eller annat sätt. Skickar all min styrka till dig. Du är inte ensam!! Varma bamsekramar

    2011-09-17 | 14:32:23
  • Bella säger:

    Tack för peppning! Jag är jätterädd för att jag fått någon spridning då jag känt mig andfådd så länge och dessutom har prickar framför ögonen... Ingen av mina läkare tror dock att ssa symptom har med tumören att göra... Märkligt! Op sker imorgon och då tar de bara halva sköldkörteln på mig, tycker gott att de kunde ta hela direkt! Kram o håll tummarna!

    2011-09-18 | 11:46:55
  • Flintan säger:

    Nu undrar jag såklart hur det har gått idag, har tänkt på dig ska du veta! så gjorde de med mig med, alltså bara tog halva först, det är såklart ett dsäkerhetskäl då de vill att man har kvar körteln så länge det går, vi behöver den ju. visar det sig sedan att det föreligger risk för att det skulle kunnat spridit sig till hela så tar de bort allt, o den operationen är inte värre än den första kan jag förströsta dig med. håller tummarna för dig! kramar

    2011-09-19 | 21:07:44
  • Bella säger:

    Hej duu!

    Tack för dina tankar på mig! Kom hem igår efter operationen, nu är halva borta och det är bara att vänta på svar... Jag har återbesök hos endokrinkirurg om en vecka, då kan det ha kommit ett första svar... Vi har en lite trist familjehistoria så läkare och sköterskor på KS har visat stor empati och medkänsla för att jag vill ha svar så snart som möjligt... Som du vet går det upp och ner i humöret, tänker dock mycket på det den första kirurgen sa om att det finns blodkärl inuti eländet (han och jag såg det på ultraljud) vilket tyder på ja du vet... Trist att höra nåt sånt direkt! Dessutom så har jag ju varit dålig hela sommaren och inga godartade saker borde ge mig dom symptom jag haft/har... Jag ska försöka uppdatera min blogg snart men är just nu inne i en period där jag söker svar och letar människor som drabbats av detta, vi är ju inte så många... Jag är ju dessutom mamma till 2 små barn och försöker umgås med dem så mycket jag kan... Hör av mig igen, kram på dig tuffing! Bella

    2011-09-21 | 10:49:54
  • Anna säger:

    Hej! Du verkar vara en stark tjej:) Kämpa på !!! Har själv en sköldkörtelsjukdom med struma och colloid cystor, håller på med utredningar för att utesluta malignitet, det är lite upp och ner.Hoppas du fått positiva besked efter senaste läkarbesöket. Kram Anna

    2011-10-12 | 22:01:22

Kommentera inlägget här: