Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

whoop whooop :D

Kategori: Dagbok

tänk vad så lite kan göra så mycket.. glad blev jag, o bara av att höra en trevlig röst i andra sidan telen gör så jäkla mycket. Ut med dem ur alla soktorer i arbetslivet som inte kan vara serviceminded!!

fick fatt i kirurgmottagningen som så snällt besvarade min något hyperventilerade frågor. fick svaret att jag kunde lugna mig det är meningen att patienterna ska känna sig trygga med vården. (eh ja) vidare pratade hon på om att det är en självklarthet för alla läkare inom vården att sätta in patienten och se till att de har förståelse för sitt sjukdomsförlopp och de ingrepp som krävs (det har jag itne stött på hittills förutom i karlstad) men såå skönt. ska ta prover nu och ytterligare några sedan den 9:e. det är alltså inte dags för operation utan konsultion och tillfälle för kirurgen att sätta sig in i mitt fall. kunde inte vara gladare så jäkla GÖTT! nån som vill prata me mig.

Efter att ha fått ny energi från samtalet blev jag direkt upprings av VC, (nya) och där berättar en trevlig kvinna att jag varmt välkommen som ny patient hos dem och att jag gärna fick komma in redan imorgon för provtagning. GREAT!

just nu är jag nöjd.. någon VILL ta reda påp vad som händer i min kropp och faktiskt diskutera det med mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: