Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

lite ny energi..

Kategori: Dagbok

efter mycket tunga tankar och funderingar, långa mornar när jag inte velat ta tag i dagen, allt för sena kvällar och oroliga nätter, bokade jag min tågresa till sthlm och fick lite ny energi... snacka om att man tappar perspektiv ibland, det är inte alltid de personer man umgås som mest med, som man står närmast ( joppan du är förevigt inpräntad i mitt hjärta).. diskussionen kring vad som tar energi och vad som ger, eller rättare sagt från vilka man får energi och från vilka densamma tas har kommit upp genom mitt liv flertalet gånger.. efter 3 och 1½ års väntan träffade jag nu i helgen två fina vänner som bara gav mig energi.. det var nästan löjligt vad uppskattad jag kände mig, omhändertagen och ord som tillit, tröst, glädje, kärlek och just oprovocerad, okonstlad och kravlös VÄNSKAP!!!! oooh så fina de är de tu i sthlm.. oavsett hur lång tid som kommer att passera innan vi ses igen kommer det att förbli som vanligt.. helt enkelt underbart! sen ska en av de fina gifta sig i sommar o på inget mindre ställe än på Mallorca, och för evigt tacksam fick jag äran att bli bjuden på denna underbara dag.. detta trots att vi inte setts på TRE jäkla år.. helt galet... fick också en så otroligt vacker present.. anledningen, ja en av dem var så okonstlad som på grund av allt jag gått igenom på sista tiden och det som varit svårt.. så otroligt jäkla fint!

fick dock ett jäkla förjävligt hemskt besked precis innan hemfärd.. vet inte om det var för att jag var trött o bakis som magen vände sig utoin eller för att det gör så ont i mig för deras skull.. att ha väntat i 9 månader för att sedan få beskedet om en kommande begravning istället för dop.. fy fan.. tårarna rinner bara att skriva orden.. mina tankar är hos er, det finns inga ord..

alla hjärtans dag är förävrigt en jäkla ouppskattad dag, gillar itne grejen me att visa kärlek en viss dag som också gärna ska vara påkostad.. hellre de övriga dagarna om året.. men ikv va underbart romantiskt.. lekte kockar tillsammans, tagliatelle me tigerräkor i gräddig kombo, fina blommer (nej inga typiska alla hjärtansdag-rosor) dessert, massage o bubbelbad me skumpa, ja hela kittet, det avr välbehövt!

fått tid för provsvar... på fredag (aaaaaaaaaaaah) ska låna bil o åka upp till US i Link. ingen va ledig o kunde hänga på så jag hoppas på goda nyheter, fan annars.. då bryter jag ihop.. eller tar mig för det som komma skall.. får se..

har förövrigt Lohmanders bea som favorit, den går sjukt bra här hemma me karln men ska  framöver prova lite andra sorter av bea, bland annat Rydbergs nya!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: