Motgångar gör mig stark

En blogg om cancer, struma, hashimotos, operation, depp & pepp

...

Kategori: Dagbok

något mörkt, något tryckande... är det en känsla som vill ut ur mitt bröst. jag vill inte. jag kan inte. jag ska inte låta det ta över. tar ett djupt andetag... nej jag vill inte. kan inte känna mig svag.. detta mörka o dystra som i mitt inre vill hugga tag. o jag vill bara svara med ett slag. det är fan mitt liv så försök inte få ett övertag! andas ut.. låter det bränna bakom ögonen. om bara för en dag. jag kommer inte släppa efter. det är jag som har ett övertag. jag kan jag vill. jag är ung o stark. men återigen tänk om, tänk om jag låter det välla fram. nej det tillåter jag inte. tänkt om allt som i mitt hjärta tidigare brann. plötsligt. besegrat. försvann.. lust o vilja har varit min signatur och jag kommer självklart inte ta ett steg åt sidan och vänta på min tur. jag lever i en storm men bara jag kan kontrollera vindarna.. om bara ovädret kunde lägga sig runt om mig. ge mig en ömmande hand mot min kind. eller om det är för mycket begärt. säg med ord vad som kan sägas därtill.. kanske för mycket begärt för någon i min situation. jag är ledsen men att ständigt styra och ställa får mina känslor att övervälla.. jag ska inte säga att jag inte orkar mer. det kunde vara värre. det mörka tryckande som ständigt gör sig påminnt. aldrig vill jag bli en förlorare o tänker därför inte bete mig som en. men det gör ont. jag är medveten om att det inte är hälsosamt att trycka ner allt jobbigt så fort det närmar sig ytan. men så håller jag mig flytande. flytande i vardagen. har ännu inte träffat en enda person som kan läsa mig. jag vet att jag är inbunden. likt en bok finns bara fåtal kapitel markerade för andra att hitta till. men jag ser det också som en styrka. min resa kommer troligen nu inte att nå sitt slut på ett tag. det är upp tilll mig att slå mig uppåt. framåt. för det som gör mig till jag. det mörka och tryckande kommer sedan att ha definierat ytterligare till vad som gör mig till jag. för det ska jag inte ge upp. har jag kämpat ett år kan jag göra det ännu ett till. med eller utan stöd. trots allt. bara jag ensam kan bestämma mig för att lyckas. det ska jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: